ONTMOET BORIS BLATNIK VAN KANNASWISS - DE CBD-PRODUCENT VAN DE ZWITSERSE HOOGLANDEN


Bij Vitafoods, Genève, hadden we het geluk de charismatische Boris Blatnik van Kannaswiss, een van de toonaangevende CBD-bedrijven in Europa, te interviewen. Boris begon met een strategische positie in het bedrijf en is onlangs gepromoveerd tot CEO. We hadden een eerlijk gesprek over CBD en hoe de industrie er nu uitziet.



1. WAT HEEFT U IN DE EERSTE PLAATS IN DE CANNABIS-ZAKEN GETROKKEN?

Ik werd beïnvloed door een vriend die leed aan de ziekte van Crohn, die me vroeg of ik wist van CBD, ik antwoordde CBD wat? Hij zei dat ik het moest weten en hij vertelde me hoe het helpt bij ontstekingen en stress en bij een hele reeks kwalen. Later werd mijn bedrijf benaderd door een oudere dame en haar dochter die onaangekondigd kwamen kijken of we konden helpen met haar Parkinson. Ze had onlangs haar man verloren en was zwaar op haar handen geschud. We gaven haar een dosis CBD en begonnen met de dochter te praten, toen plotseling 20 minuten later de oudere vrouw oogcontact maakte en zei “kijk. Ik stopte met beven ”. We keken om en haar handen, die al een hele tijd trilden, lagen stil op haar schoot. Vanaf dat moment wist ik dat er iets heel, heel krachtig aan deze stof was, dit ontroerde me erg en zorgde ervoor dat ik dit bedrijf wilde nastreven. Dit was slechts één verhaal uit vele, vele andere ontroerende verhalen.



2. WAT IS DE VISIE ACHTER KANNASWISS?

De visie is om het meest geavanceerde en moderne CBD-bedrijf ter wereld te zijn. We willen een heel scala aan producten aanbieden in zowel de voedselcategorie als de gezondheidszorg. Op dit moment hebben we de typische tincturen, we hebben in water oplosbare CBD en transdermale crèmes. We lanceren een huidverzorgingsserie en ontwikkelen dranken die de cognitieve functie en stemming verbeteren. Ik ben zelf erg betrokken bij de productontwikkeling en we hebben onlangs nieuwe professoren en chemicus aangenomen om me te helpen met productontwikkeling en regelgeving.



3. WAT WAS HET EERSTE PRODUCT DAT JE GEMAAKT HEBT?

Het eerste product was een pasta die in een spuit zat. Dit was het eerste dat ik aanpakte toen ik begon. Ik dacht bij mezelf, wat doe ik hiermee en ik kan me voorstellen dat de meeste mensen hetzelfde dachten. En dan was er het probleem met de smaak; aangezien CBD dezelfde receptoren gebruikt als peper, kan het behoorlijk pittig zijn. Ik nam het op mij om nieuwe, betere manieren te ontwikkelen om de verbinding in het lichaam af te geven. De automatische eerste keuze was de tinctuur gemengd met MCT-olie, daarna volgde de rest.



4. WIE IS DE TYPISCHE CONSUMENT VAN HET PRODUCT EN WAAR ZOEKEN ZIJ ZE?

Dit is een moeilijk antwoord om te geven. In onze analyses zien we voornamelijk vrouwen tussen 40 - 60 jaar oud, maar we hebben klanten variërend van 5 tot 95 jaar. Onze sweet spot ligt tussen 40 - 60 omdat het besteedbaar inkomen meestal hoger is in deze groep, ze hebben ook de neiging om meer zorg voor hun lichaam. Een andere reden is dat vrouwen op die leeftijd een aantal natuurlijke veranderingen in hun lichaam lijken te ondergaan, zoals menopauze, artritis, chronische pijn en depressie. De meesten van hen komen terug en zeggen dat het op hun symptomen werkt. We zijn bezig met het uitvoeren van klinische onderzoeken naar CBD en de menopauze. We testen CBD samen met een ander actief ingrediënt en ik vermoed dat de resultaten binnen 3-6 maanden zullen verschijnen.



5. WAAR ZIE JE KANNASWISS IN DE TOEKOMST?

Misschien splitsen we enkele van de producten op en maken we van Kannawiss een holding met verschillende dochterondernemingen. We zijn een zeer gediversifieerd bedrijf dat zich bezighoudt met cosmetica, dranken en voedingsproducten. Ik wil elke component kunnen scheiden en ze zelf laten draaien. We hebben het voordeel dat we, aangezien we een privébedrijf zijn, snel van richting kunnen veranderen, wat je nodig hebt om in deze branche te kunnen doen. Als u al uw eieren in één mand heeft, zult u er waarschijnlijk spijt van krijgen. We bevinden ons nu in een uitstekende positie waarin we ons opnieuw kunnen concentreren op het merk en er voldoende inkomsten binnenkomen zodat we ons aan het einde van de maand geen zorgen hoeven te maken over de salarisadministratie. We zijn nog niet op zoek naar investeringen in Noord-Amerika, we willen eerst onze omzetcijfers laten groeien voordat we die stap overwegen.



6. WAT IS UW BELANGRIJKSTE FOCUS?

De algemene focus is om de olie andere producten te produceren en om verschillende leveringsmethoden te vinden. Nu bevinden we ons in een positie waarin we kunnen gaan kijken naar andere potentiële markten. We zijn bezig om GMP-gecertificeerd te worden om klaar te zijn voor wijzigingen in de regelgeving. We willen een paar stappen vooruit zijn en niet alleen focussen op CBD, maar ook op alle andere cannabinoïden. We geloven dat er geen andere bedrijven zoals wij zijn, we nemen slimme stappen en we zijn een van de weinige bedrijven in deze branche die sinds de eerste dag winstgevend zijn.



7. WAT IS HET AFGELOPEN JAAR HET MEEST SPANNENDE DING VOOR U / UW MERK?

Eindelijk onze cijfers omhoog krijgen en het doel kunnen bereiken waar we naar op zoek waren. Het is geweldig om de beste mensen in de busi te kunnen aannemen en stropen